onsdag 30 december 2009

Läderpackning!

Jag uppdaterade till en ny redigerare med massa funktioner!? Lost igen... Bilderna hoppar okontrollerat från den ena sidan till den andra!!

Kolvpackningen har vållat en hel del tankebry de senaste dagarna. Efter mycket petande lossnade så den gamla packningen och så trodde jag att det "bara" vara att kränga på den nya fina i gummi. Tji fick jag... Spåret i kolven är max 2mm brett och gummipackningen drygt 3mm. Finns inte en chans att det går.
Efter en dialog med en kunnig forumläsare insåg jag att det enklaste är nog att göra sig en ny läderpackning. Ut på stan och skaffa läder! Konstaterade rätt snart att läder inte är den hetaste artikeln i sortimentet, till och med skomakarna har slutat med läder! Om de nu är skomakare?



Men skam den som ger sig. Överskottsmarknaden har fina läderväskor!  Köpte två stycken och en varningstriangel för 50 sek!



 
Bara sprätta loss och klippa packning
Så här blev det! Ny packning tillverkad. Ska troligen fettas in ordentligt innan den går att kränga över kolven. Dialog med den kunnige på forumet pågår. Kanske för tidigt att hoppa hej ännu, men nu känns det som det går framåt igen.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas du valde damväskan till packningen! Så du kan ha den andra tidsenliga portföljen i bilen.
    I vilket forum fick du hjälp med packningen?

    Ps. Idag har slipmaterial och ansikts- och ögonskydd inhandlats för slipning av svetsfogar och större ytor innan dags för grundlack, skall börja i morgon.
    // P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Jo, jag offrade damväskan. Men helt i onödan verkar det som, jag har varit helt fel ute. Kolven gick att ta isär mer och då faller bitarna på plats.
    Ang hjälp så flyttade jag min fråga till syskonen på Amazonforumet. Där har jag fått hjälp av en bromsservo expert. Kul med hjälpsamma människor.

    Såg på din blogg att du gjort en uppdatering. Operation låter otäckt, hoppas det är bra med dig. Sen får vi önska att vädergudarna ser till att det blir mildare så du kan grundmåla snart.

    SvaraRadera