söndag 28 februari 2010

Lite värmesystem osv...

Har fortsatt med lite småplock. Jag har inte velat börja med något stort innan jag kunnat avsluta de delar som är isärplockade redan. Egentligen vill jag börja med karossen igen! Men Kung Bore behåller greppet om Svedala.. 
Jag tittade till huven som jag svetsat i och kunde konstatera att den slagit sig "lite". Men ett anhåll och lillsläggan tillsammans gjorde underverk. För att få koll på kurvaturen mallade jag av den sida som var oförändrad med en träbit och med den som "rätskiva" fick jag koll på kurvaturen. Passade även på att slipa av två av färglagrena med roterande stålborste. Fy--- vad det dammade. Jag borde skaffa en ansiktsmask! Det smakade färg i munnen flera dagar efteråt. 

Innanför det gröna "tältet" står skönheten. Men för att komma åt den måste snön utanför smälta bort! Så det lär inte bli någon bil i garaget före midsommar!!
Värmepaketet har jag i alla fall skruvat ihop så långt det går. Då jag inte har skruvarna och plåtblecken innanför hemma kommer jag inte längre just nu.
Här är den tidigare omnämda plastbussningen monterad. Den var gjord för tjockare material, men med en bricka blev det kanon.
Gångjärn till bakluckan innan demontering. Det är någon som ersatt en av "lederna" med skruv och mutter. Är det någon som skulle kunna beskriva hur det har sett ut? En plåtnit? Bussning för frigång och skruv o mutter? Kom gärna med tips.
Nu saknar jag en liten svarv, tänk alltid är det något verktyg som inte finns i garaget ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar