söndag 21 februari 2010

Örebromarknad

Det blev inte mycket handlat till Volvon på årets första marknad. Lite smågrejjor som ska göras iordning och en gitarr!? blev fyndat. Men jag har inte släppt tanken på de vita blinkersarna ännu...
Reflexfästena ligger i syrabadet och bakluckehandtaget är ihopsatt med rätt låscylinder och ligger i lådan i väntan på...
Gjorde nya fästen till batterihållaren i eftermiddag då det blev för skarp böj på de första. Nu är de uppträdda på ståltråd för att bli förzinkade så småning om.
Tittade även till huven och kunde konstatera att den behöver mer kärlek för att få tillbaka formen igen. Visst har svetsningen i förstärkningen gjort att forment har ändrats och dragit med sig huvens krökning på ovansidan.

2 kommentarer:

  1. Jag vill ju inte göra dig besviken, men reflexfästena på bilden är till stötfångarna 65-72, dvs de med gummiskoning. De reflexfästen du ska ha till de tidigare stötfångarna ser annorlunda ut. Jag kan malla av mina fästen så kan du tillverka ett par istället.
    Mvh Mark Bergfors

    SvaraRadera
  2. Jasså finns det fler varianter? Alltid är det något;-)

    Ja, jag vill gärna ha en skiss på hur de ska se ut. De borde inte vara omöjliga att bocka till. Då vet du också om de ska vara svartlackerade eller förzinkade? Lika bra att göra jag iordning dessa i alla fall och lägga i bra och ha lådan. Kanske kommer de ut på Tradera eller som bytesobjekt till någon annan entusiast.

    SvaraRadera