söndag 5 september 2010

Mer tröskellåda.

Då det mesta av plåten i trösklar har övergått till jordförbättringsmedel behövde jag se hur det ska se ut. Så i eftermiddags tog jag en sväng till bloggare "P1800ES-73" för att titta på hans projekt. Genom att jämföra min ekonomibit med en "riktig" fick jag lite av förklaringen att det såg konstigt ut. Hela avslutet emot A-stolpen saknas ju på min bit??
Nu har jag lånat en riktig som får fungera som mall.
Hemma igen tog jag bort ytterplåten i tröskeln. Plåt föresten....Mest plasticpadding och sand. I kväll fyllde jag en hel hink med sand, jord och plåtfragment när jag sopade av golvet!
Så här är läget när jag slutade för dagen. Den nya balken inpassad men jag måste få med den inre av tröskelplåtarna innan det går att sätta fast något igen.
Tanken är att kapa av mittenplåten så högt att jag når innerplåten utifrån. Jag räknar med att kunna använda den övre halvan och bara skarva på innerplåten från golvet och neråt. Framkanten av innerplåten får bli ett kapitel för sig då det inte är något alls kvar!

1 kommentar:

  1. Hej igen,

    Håller på med samma bitar själv. Rev ner all plåt och bytte den inre plåten, mellanplåten och ytterplåten. Tror att hela bilen tjänar på friska trösklar då dörrarna annars krånglar väldigt lätt. Svetsade först fast två stag i dörröppningen innan jag tog bort tröskeln i sin helhet. Innerplåten köpte jag för ca 600 på svis även om det kanske är enkelt att göra den själv.

    Se till att du bevarar de berömda "spalterna" mellan ytterplåten och skärmarna, glömde dem själv och fick göra om en del av mitt tidigare arbete.

    //Janne

    SvaraRadera