söndag 19 september 2010

Tröskelbalk IV

I veckan som gått har jag bockat fram plåtbitar till mellandelen av tröskeln. Jag gjorde nya i 1mm plåt istället då 1.5mm är alldeles för tufft att jobba med. Mellanplåten har jag gjort i tre delar som ska svetsas ihop innan den svetsas på plats.
Men innan dess har jag tänkt tillverka plåtar till högersidan, så att även dessa finns när det är dags för nästa sida.
Samma plåtar sedda framifrån. Lägg märke till mina präglingar både för avrinning och för kablagen. De är riktiga konstverk..

Tyvärr har det inte blivit någon garagetid i helgen så jag får nöja mig med det som gjordes under veckan.

2 kommentarer:

  1. Erkänn du var en av alla plåtknackare på Aston Martin i Newport Pagnell i ditt tidigare liv...innan de började med pressverktyg?
    //P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Great job!Following it with interest.I'm pretty much in the same faze myself.I'm a little bit concerned with your choice of 1mm steel though.This is a vital part of the construction,and there's a reason why the engineers used 1.5mm.But maybe it's OK.
    Keep it up!
    E-T / http://www.classicvolvorestoration.com

    SvaraRadera