torsdag 2 september 2010

Bagagerumsgolvet äntligen klart!

Äntligen så är bagagerumsgolvet klart!

Nu var det en stund sedan senaste uppdateringen, men det betyder inte att jag inte gjort något. Svetsa plåtar, slipa svetsar, svetsa igen och mer slipning, slipa rent kanten runt bagagerumsluckan, rengöring av plåtarna och målning på det. Hur kul är det att visa? Men nu är det klart.
Och här är den andra sidan.
Lite synd att senaste burken med rostskyddsfärg är mer brun än röd. Det hade varit roligare om allt fick samma färg.
Så avslutningsvis lite före bilder på nästa delprojekt. En tidigare renovering verkar ha gjort med en hel del spackel!

Här har jag en fundering på hur jag ska säkerställa att dörren kommer att passa efter att tröskeln tagits bort och nya svetsats fast?
Finns det något annat bra sätt än att montera dörren? Törs jag mäta ut var hörnet ska vara och lita på att det blir rätt?
Även golvet på passagerarsidan bör vara med i denna del. Jag kommer troligen börja inifrån och jobba mig utåt. Jag får se hur långt jag hinner innan garaget ska användas till annat...

Ikväll skrapade jag underredsmassa, men det är inte heller så mycket att visa på bild:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar