lördag 4 september 2010

Passagerargolvet och A-stolpe

Började dagen med att skära bort fragmenten av högerskärmen så att jag kan se hur det ser ut. Och det gör det! Här finns mycket hobby...
Här skulle jag behöva lite tips på hur det sett ut en gång i tiden.


Senare hade jag även kapat bort det rostiga i passagerargolvets framkant. Och snart även tvärbalken.
Tvärbalkar finns ju att köpa, men varför?
Först mäta av de gamla på plats och göra en liten ritning. Rita på och skära ut ämnen.
Sen in med plåten i senaste tillskottet i garaget.
Vad enkelt det blir med riktiga verktyg!

Och så bara de ligger där och väntar på att få komma på plats i bilen. Som ni ser gjorde jag två stycken på en gång. Jag gissar att även den andra sidan behöver bytas.

2 kommentarer:

  1. Snyggt, vilka tjusiga tvärbalkar.
    Vill du ha bilder på hur det skall se ut utan framskärm, så har du ju min bil. Skall jag maila över bilder?
    //P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Ja, det skulle vara kanon om du kunde ta någon bild på hur det ska se ut.
    Men ännu bättre skulle det vara om jag kom bort till dig och kollade. Jag hör av mig.//P1800-61

    SvaraRadera