torsdag 16 april 2015

Färdiglackerad!

I kväll var det äntligen dags för turen till Norrköping och Lack-Consult. Peter ringde tidigare i veckan och meddelade att den är färdig.
Så ordna kärra och planera in hämtning till helgen.. Men så fort jag fick hem kärran kunde jag inte hålla mig längre...
Iväg på en gång istället.
Så här stod den på lackverkstaden. Blank för första gången sen någon gång på 60-talet.
Urlastad och uppställd på gatan hemma.
Den ser lite hög ut.. kanske satsa på att göra en Gasser av den?

Så, var börjar man..
Silkesvantar på och så smyga runt.
Men nu börjar återmonteringen.
Det får bli skytteltrafik och hämta kartongerna med färdiga delar...
Avslutar med en liten detaljbild...
Jag såg i senaste Classic Motor att P1800 skulle få hedersplatserna 22-23 Augusti på Ekeby i Eskilstuna.
Hmmmm..

3 kommentarer:

  1. Hade inte heller kunnat hålla mig…? Är du helnöjd med kulör och deras arbete? Ser ju riktigt bra ut på bild!
    Grattis!

    SvaraRadera
  2. Oj, nu brukar det vara jättejobbigt!! Man krälar runt för att hitta defekter och så hittar man nåt ställe man inte är helnöjd med och ligger vaken och förstorar upp den lilla defekten till ett världsproblem i paritet med Syrienkonflikten.
    Men om du känner igen dig i det här kan jag lugna dig med att det blir kanonbra när du monterat bilen, då ser man en helhet och inte bara röd lack och eventuella defekter liksom försvinner..
    Jag tycker det ser kanonfint ut! Stort grattis från mig!

    SvaraRadera
  3. Phuuii, snyggt :-) Skoj som tusan.
    Blästrarn

    SvaraRadera