söndag 19 april 2015

Helgens mysmekande

Nu har ihopmonterandet börjat på riktigt. Ungarnas gamla filtar fick komma till användning igen som repskydd denna gång.
Typskylt med chassinummer och så karossskylten var bland det första som kom på plats. Nu är det inte bara en kaross, det är P18394 med #115 tillverkad 2 Juni 1961. Snart 54års kalas..
Sen blev även pedaler och reglage monterade, med det kan jag börja med bromsrören när som helst. Och naturligtvis huvmekaniken för att inte riskera att det slår emot någonstans.

 Fortsätter bakåt med samma pedaler och sen fick jag nytta av kabeln som legat i tröskellådan sedan den svetsades för "länge" sedan. Det var bara att fästa ihop och dra igenom kablaget, gjort på ett par minuter.
Här ska det in både dämpmattor och isolering. Gärna mer än original för att få ner ljudnivån så mycket som det går. Jag gissar att kraven på ljudnivåer har höjts en del genom åren...
I bagaget blev det lite dräneringsslag och så naturligtvis låsen till luckan. Snart dags för bränsletanken..
För att få allt som det var har jag mina gamla bilder.
Tänk att det är samma bil??
Detta kort togs i augusti 2009, det ser riktigt muggigt ut...

2 kommentarer: