söndag 26 april 2015

Fortsatt finskruvning

Tanken med bränsleröret från motorrummet sitter nu på sin plats. Även dräneringsslangarna är monterade. För länge sedan handlade jag vävomspunna gummislangar som nu passar fint i bagage och motorrrum. Visst ska det sitta en massonitskiva över tanken så att golvet blir slätt? Saknas på bilden gör även det lilla skyddet för överfyllnadsslagen. Men det ligger bara och torkar och ska monteras snart.  
I motorrummet är alla bromsrör monterade. Spolmunstycken med slang sitter även de där de ska.
Skruvarna till värmesystemet vållade lite huvudbry. De gamla hade jag låtit vara kvar med flit för att skydda gängorna. När jag nu skulle byta mot nya visade det sig att en var fastpunktad med en liten svets... Några fina snitt med dremmeln och försiktigt... Nåja till slut lossade den i alla fall... Nu sitter det nya skruvar och väntar på värmepaketet som i sin tur väntar på luckan på kardantunneln, som jag tydligen bara hade grundmålat tidigare...  
I kupén har det kommit på ventilationsluckor och torkararangemang. Även handbromsspaken sitter på plats.
Sen hade jag tänkt få på lite färg inne i dörrarna. Men tänkte först att dörrstoppen skulle på för att inte dörren skulle fara upp okontrollerat. Men inser att då måste dörren bort helt för att komma åt.... Det får bli nästa gång...

2 kommentarer: