söndag 24 maj 2015

Ännu en P1800 intensiv helg!

Lördagen inleddes med ett besök hos Lennart och hans P1800ES-73. Det var dags för tennspackling med utbildning av Mark. Det var så intensivt så att jag glömde fota. Men jag lånar en bild av Lennart för att ha något...
Här är full aktivitet. Mark tennspacklar medans Micke och jag jobbar för fullt med att rikta vänstersidan.
Sen var det "besiktning" av min-P1800. Även där var det dåligt med foton. Men ett med halva människor fick jag till..
Många bra synpunkter och hjälpande ord för fortsatt montering.
En del backjobb hittades som får åtgärdas efter hand, så som felvända lister och slangklämmor som inte ska vara...
På söndagen blev det tungmattor i kupén och bagage.
Sen försökte jag justera vänster ventilationsrutram som styr anliggningen av sidorutan i ovankant. Endera är det för liten radie på rutramen så att inte glaset löper i ramen. Eller så står rutan ifrån vid taket allt för mycket. Jag filade upp infästningen så att rutramen är så långt ut i underkant som det bara går men det räckte inte.
Det blir säkert fortsättning på det bekymret....
Jag fick låna en begagnad masonit skiva till bagaget av Mark, tack! Den mallades av och så sågade jag fram en ny fin skiva till bagagerummet.  Notera även de fina skruvarna med bricka. Plåten som ska skydda överrinningsslangen ligger på tork, sen ska även den skruvas fast..
Jag avslutade med att försöka montera bakre kofångarjärnen, eller gummina till dessa järn. Med såpa gick det att få ihop det men det är för trångt i ovankant, det går inte att få ut "läppen" och få den kvar... Jag hade till slut sönder båda gummina så det är bara att handla nya innan nästa försök....

1 kommentar:

  1. Alla ser väl att jag jobbar...men Micke och Richard står mest och flinar tycker jag :-)

    SvaraRadera