söndag 3 maj 2015

Värmesystem och dörrar

Så kom äntligen värmesystemet på plats. Jag provade "fifty-fifty" först innan jag ringde en vän. Tack Mark för guidningen.
Visst, först provade jag med friskluftsuppsamlingstratten för att sen konstatera att värmepaketet inte går att montera. OK, ta bort för att göra tvärs om... Nä.. Så efter ett samtal konstaterades att de ska monteras samtidigt? för att sen skruvas fast. Stackars montörer och produktionstekniker...
När allt var på plats konstaterades att kapilärröret skulle nog i alla fall skulle ha varit innanför värmepaketet.. Så bara att ta bort och börja om....
Sen blev det en slangklämma för att hålla gummibiten mellan de två delarna. Får se om det blir accepterat.
Efter att ha varit på undersidan och monterat handbromsvajrarna började jag med dörrarna. Handtag och lås först för att sen pilla fast gummilisten i C-profilen. Det gick förvånansvärt smidigt, men inte fortare än ett par millimetrar i taget..
Glad i hågen fortsatte jag med mer av dörrarnas mekanik. Efter att ha monterat rutskenor och dörröppningsmekanism konstaterades att det är samma monteringsförfarande även på dörrarna. Allt ska vara på plats samtidigt från början?! Och hur satt nu ruthissmekanismen?
Fortsättning följer en annan dag...

2 kommentarer:

  1. Ta bort slangklämman nu, Richard! Det ska inte vara nån där. ALLA kommer att stå och peka och fråga varför du har en.

    SvaraRadera
  2. Oj så vackert, man blir nästan tårögd av grannlåten

    SvaraRadera