söndag 31 maj 2015

Instrumentbrädan och ljuddämpning

Inte kan man väl ge sig till att montera tillbaka dessa?? Illaluktande och så faller de i bitar så fort jag tar i dem..
Nej; det blir nytt material.
Jag har även gjort om en del av backjobben som identifierades förra helgen. Men vänsterdörren med gummilist och ventilationsruteramen återstår.. Jag har hämtat en annan att jämföra med, men det får bli senare.
B-tema fick leverera deras 20mm med folie på yttersidan.
En hel del pill för att få det att täcka alla krumbukter i torpedväggen. Till slut fick det vara bra.
Ambitionen är att få till så stora bitar som möjligt för att undvika ljudläckage...Jag hade en riktig konstbit färdig när jag insåg att den var spegelvänd.. Gör om och gör rätt...
Jag har även provat och lägga ut mattorna. Jo, de är till en senare modell och fel i färgen.. Men ambitionen är att få en ombonad inredning även om det är fel till årsmodellen. Undrar om det går att färga dem?
Sen var det dags för en milstolpe igen. Instrumentpanelen är på plats! Med den är hela kabelhärvan framåt möjlig att montera. Även ratt och rattstång kan snart skruvas på plats. Tänk, då går det att torrköra på riktigt...

2 kommentarer:

  1. Jag satte i framrutan, med rutlisten på plats, innan instrumentbrädan, var enklare att få gummilisten rätt över plåtkanten. MEN alla som jag har hört har gjort tvärtom.

    /Lars

    SvaraRadera
  2. Angående färgning av mattor så gjorde jag det med mina röda mattor. Färgen jag använde var Deka Permanent och 20-20 Karmin och 20-32 Bordo. Det är enkelt men tar lite tid. Jag använde en konstnärspensel ca 10 mm bred. Efter målningen skall man värma med strykjärn.
    bilder går att hitta på min blogg P1800 -66 DEZ138 2014 november

    SvaraRadera