torsdag 14 maj 2015

Backjobb med hjulspindel och ventilationsruteramen

Idag hade jag bestämt mig för att byta ut en av hjulspindlarna i fronten. Jag misstänker att den fått stryk någon gång i sitt tidigare liv då nya bromsskivorna skaver emot bromsoken på ena sidan.
Så, för att få bort hjulspindeln måste den avlastas från fjäderkraften. Men efter bara en liten stund insåg jag att bilen är för lätt ännu. Hela bilen for upp i luften när jag skulle trycka ihop fjädern.. Bara att vänta tills motorn kommer i som ballast.
Sen dörren då, den som inte vill komma tillräckligt nära i ovankant. Men efter demontering och uppriktning/justering av ramen till ventilationsrutan blev det riktigt schysst..
Lennart kom på besök, det var tur det för kameran var inte med på hela dagen.
Lennart fotade och uppdaterade på sin blogg.
Här är det lite bilder från dagens strapatser..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar