måndag 15 juni 2015

Elsystemet inkopplat

Under veckan kopplades de sista kablarna i elsystemet ihop. Den sista kabeln blev att koppla in kupéfläkten. Den var naturligtvis lite för kort så det enklaste var att byta kablarna i fläktdelen. Kanske inte helt sant då jordkablar och plusmatning återstår tillsammans med batteriet. Sen är det spännande och se om allt lyser som det ska när väl spänningen är inkopplad.

Sen helgens skitjobb. In under bilen med bodysprutan i högsta hugg. Inte helt enkelt att vika ihop sig och ner under bilen. För att där inse att det är stopp i sprutan.. Upp igen och försöka få rent och sen ner under, rena gympingpasset... och det hände inte bara en gång... Mycket frustration...  Efteråt ser jag att del lyser igenom på en del ställen.. Inte helt lätt att få både lyse och överblick när karossen är 3 centimeter från näsan...
Men det viktigaste var att få in lite body i kardantunneln, resten kan bättras på vid senare tillfälle. Och varför är det viktigt då. Jo, då går det att lyfta ner motorn och montera växellådan snart...
En liten fundering runt ratten. Det känns som om bilen skulle behöva vara 1 centimeter längre då rattkolonnen borde in lite till.. Men rattstången är stum in i hardykoppling och efter det är bara styrväxeln som sitter i sin hålbild. Finns det någon justermån någonstans? Eller blir det bara lite olika mellan bilarna?

2 kommentarer:

  1. Det går fort nu! Motorlyft nära, spännande.
    Tack för plåt!

    SvaraRadera
  2. Ratten måste längre fram, alt instrumentbrädan längre bak. Försök ta referensmått så kan jag jämföra dina mått med min bil

    SvaraRadera