Först hardykopplingens position på rattaxeln mätt från styrväxeln ...
med tumstocken mot packningen. Misstänker att den övre halvan av flänskopplingen sk ihop ett par millimeter till...men det kan inte vara hela sanningen.
Vad borde det vara för mått?
Mätt från nedre/främre rattkolonnfästet till....
ovankanten vid ratten.
När vi ändå mäter..
För att få till skyddet för dräneringsslangen önskar jag någon kan måtta av ABC, 1234 enligt skissen. Sen kan ytterligare en bit vara på plats.
Och här har hålbilden gömts under lacken. Finns det något bra mått på placering av skyddsplåten?
Så den sista...
Det sitter ett fäste på oljetrycksröret till oljetrycksmätaren. Hur såg den infästningen ut när den monterades i England 1961?
Hoppas ni kan hjälpa mig med lite bilder och mått..
Ratt knuten skall upp 1 cm till på ratt axeln, ta ut skruven helt sedan knackar du upp ratt kuten till skruven passar mot spåret i ratt axeln.
SvaraRaderaHälsningar Mikael
När jag mäter på min -61 har jag 403mm från din position på snäckan till översta kanten på medbringaren, dvs anliggningsyta för hardykoppling. Redan där verkar vi ha en skillnad. När jag jämför hur mycket splines som syns för att medbringaren inte är i botten så har jag 2-3mm på nedre och kanske 5-6 på övre.
SvaraRaderaMåttet inne i bilen är vanskligt eftersom konsolen med gummiomslag som du mäter emot kan hamna lite olika. Men mina mått från det stället är 440 mm till instrumentbrädans kant (du verkar ha 430) och 470 till nedersta kanten på rattens nav (du verkar ha 478)
Bagagemåtten från min bil är 1&3=13, 2&4=66, A=102, B=165, C=cirka 182. Då har jag originalhål och plåt.
SvaraRaderaKlammern för oljetrycksledning skall sitta skruvad på gasreglagekonsolens sida. Du har ett senare utförande på konsol, därav förvirringen. Du får fixa rätt konsol. Du kan ju inte fuska med fel grejer..;-) mejlar bild
Mikael T kanske kan mäta tröskelplåtarna. Han har ju en rostfri orörd kaross, jag har ju bytt allt sånt på min
Hej
SvaraRaderaDu får ett mail med mått under dagen!
Tack för alla mått! Imorgon blir det justerjobb.
SvaraRaderaHej, jag har samma problem med en för stor springa. Jag förstår inte varför och blir nog tvungen att också tvinga tillbaka instrumentbrädan. Men hur applicera en tving? Måtten är identiska med dina.
SvaraRaderaTacksam för svar och med hälsningar
Ingemar Berndtsson. Mail: ingemar@ceterum.se