söndag 7 juni 2015

Styrningen på plats

Idag tänkte jag sätta dit ratten och rattkolonnen innan jag fortsatte med alla andra delar som är halvklara. Men, maken till krångligt.. Man förstår att en del konstruerades om för att få ner produktionstiden...
Men till slut så fick jag ratten på plats.
Det som bråkade mest var medbringarna till hardykopplingen. Vilket bankande för att få medbringarna att glida på plats i splinesförbandet. Den andra lade jag i ugnen ett tag, inte vet jag om det hjälpte men den var i alla fall lättare att få på.
Men det är allt några kablar kvar innan elsystemet är helt klart. Det får bli senare istället.
Ett litet mellanstick blev det också under dagen. Men det ser väl alla att den inte passar på min 61'a utan ska vara till en 73'a..
Bara att hämta Lennart.

1 kommentar: