tisdag 8 september 2015

Lite småplock..

I väntan på att bilen ska komma hem från lackeraren blir det lite inredningspyssel.. o så moppen då..
C-panelerna har jag insett att de är till en senare modell av innertak. De ska vara lite längre mot innertaket och så ska det inte vara något hål för bältesinfästningen. Innan jag skickade iväg bilen skarvades panelbitarna med ett stycke kartong så att de kan fungera som mallar. Sen klipptes nya panelstommar ut av karosseripapp.
Jag hade kvar av vinylen från stolsstommarna, vilken är samma färg som moppedynan jag klädde om för länge sedan. Färgen stämde så bra med inredningen att jag åkte och köpte hela rullen redan 2013. Det kan var bra och ha tänkte jag ...och det var det nu..
Klädda paneler som väntar på och få monteras...
Moppen då? Efter att ha tagit isär tändsystemet och okulärbesiktat spolar och sladdar satte jag ihop allt igen. Se, då funkade lyset??
Men lite nya delar, eller begagnade rättare sagt, behövs fortfarande. Det kan vara bra och ha något att leta efter på marknaderna framöver..
Men nu vill jag hämta bilen...Den är klar, ska bara.... innan det är läge att åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar