måndag 3 augusti 2015

Idag var det riktiga premiärturen!

Första steget för en riktig provtur är tankning! Så iväg med alla dunkar som huset förmår och några till... Tack.. till macken och fylla upp. Tyvärr inget foto på detta viktiga steg.
Sen måste bromsarna fixas. Lätt, HA! Nehe...
I och ur med huvudcylindern ett antal gånger. Bytte alla packningar då jag ändå hade en uppsättning liggandes.
Men inte förrän jag fyllde huvudcylindern med vätska på bänken och montera den i bilen fylld, så fick jag liv i bromsarna runt om. De kändes trots det lite svampiga så det finns en luftficka kvar någonstans.  

Sen var det bara att locka ut supporterklubben för filmning av premiärturen på gatan hemma.
Den poffar och smäller i förgasarna, spottar bensin som den värsta laman. Men den går att köra!!
Att få igång förgasarna måste vara näst på tur. Den främre förgasaren kärvar lite i spjällaxeln, eller om det är spjället självt som hugger någonstans i husets väggar? I alla fall är den starkt misstänkt. Den går inte tillbaka och stänger ordentligt och gör att nästa gasning blir helt fel i början.
Sen läsa på lite om synkning...

3 kommentarer:

  1. Innan besiktningen så behövs ju en ordentlig "provkörning i samband med reparation" när den är påställd, perfekta P1800 vägar mot Björkvik som Mark skrev.

    SvaraRadera
  2. Redan stripat den med svart / vit rutigt rally stuk?

    SvaraRadera
  3. Kom du hem igen? Fan, Richard...det är rena missljudsorkestern. Men samtidigt fantastiskt att den är vid liv igen

    SvaraRadera