Sen måste bromsarna fixas. Lätt, HA! Nehe...
I och ur med huvudcylindern ett antal gånger. Bytte alla packningar då jag ändå hade en uppsättning liggandes.
Men inte förrän jag fyllde huvudcylindern med vätska på bänken och montera den i bilen fylld, så fick jag liv i bromsarna runt om. De kändes trots det lite svampiga så det finns en luftficka kvar någonstans.
Den poffar och smäller i förgasarna, spottar bensin som den värsta laman. Men den går att köra!!
Att få igång förgasarna måste vara näst på tur. Den främre förgasaren kärvar lite i spjällaxeln, eller om det är spjället självt som hugger någonstans i husets väggar? I alla fall är den starkt misstänkt. Den går inte tillbaka och stänger ordentligt och gör att nästa gasning blir helt fel i början.
Sen läsa på lite om synkning...
Innan besiktningen så behövs ju en ordentlig "provkörning i samband med reparation" när den är påställd, perfekta P1800 vägar mot Björkvik som Mark skrev.
SvaraRaderaRedan stripat den med svart / vit rutigt rally stuk?
SvaraRaderaKom du hem igen? Fan, Richard...det är rena missljudsorkestern. Men samtidigt fantastiskt att den är vid liv igen
SvaraRadera