söndag 23 augusti 2015

Medgångar

Efter motgångar blir det förhoppningsvis även medgångar.
Ja, det kanske löser sig...
Jag ska bara bestämma datum med lackeraren, sen blir det ett varv till hos honom.
Sen har skomakaren sytt sömmen som inte min hushållsmaskin orkade med på mattan till baksoffan. Så snart är det fokus på mattor och inredning.
Mark med X3 hörde av sig och berättade att han hade ett NOS förgasarhus liggandes. Det hade visst legat både tio eller till och med tjugo år på hyllan.. Visst var jag intresserad! Ekeby i Eskilstuna är en bra träffpunkt.
Så, så fort jag kom hem, ut i garaget. Bort med förgasaren och upp på bänken. Sen plocka isär den gamla och flytta över allt löst till den nya huset. Grundinställning på munstycke och injustering av nålens läge i munstycket fixades på bänken.
Snart nog sitter förgasaren på plats igen.
Jag passade på att även kolla nål och munstycket på den bakre förgasaren. En liten justering behövdes även där.
Nu borde det inte vara några problem att synka dessa, synd bara att helgen tog slut...

1 kommentar:

  1. Jag är lite nyfiken...fick du den att gå bra med mitt nya förgasarhus? ..eller har du inte hunnit synka in dom?

    SvaraRadera